31 grudnia 2020 r. w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Frombork została podpisana przez Burmistrza Zbigniewa Pietkiewicza i Skarbnik Ewę Rymarską umowa o dofinansowanie projektu „Rozwój nowoczesnej e-administracji w Gminie Frombork - poprawa jakości obsługi mieszkańców".
Celem ogólnym projektu jest usprawnienie realizacji spraw o charakterze publicznym poprzez cyfryzację procesów administracyjnych na terenie działalności Urzędu Miasta i Gminy Frombork.
W projekcie zaplanowano m.in. wdrożenie systemów teleinformatycznych i uruchomienie 16 e-usług, uruchomienie 5 systemów teleinformatycznych, modernizację strony WWW, prace modernizacyjne pomieszczenia serwerowni, zakup niezbędnego sprzętu informatycznego i oprogramowania.
Realizacja projektu pozwoli na poszerzenie zakresu dostępnych oraz tworzenie nowych e-usług, zwiększenie wykorzystania elektronicznej skrzynki podawczej oraz platformy ePUAP oraz wykorzystania technologii teleinformatycznych w zakresie świadczenia usług elektronicznych dla mieszkańców i przedsiębiorców z tereny gminy. Bezpośrednim efektem realizacji projektu będzie poprawa jakości funkcjonowania urzędu jako instytucji publicznej, skrócenie czasu i obniżenie kosztów załatwiania spraw oraz poprawa efektywności pracy administracji publicznej. Na wprowadzeniu ulepszeń skorzystają przede wszystkim mieszkańcy i przedsiębiorcy, ale także pracownicy administracji, którzy zyskują kompleksowe, nowoczesne i wydajne narzędzia, pozwalające na skrócenie czasu załatwienia spraw.
Projekt „Rozwój nowoczesnej e-administracji w Gminie Frombork - poprawa jakości obsługi mieszkańców" jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 - Oś priorytetowa 3 Cyfrowy Region, Działanie 3.1. Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych.
Całkowita wartość projektu - 1 402 456,00 zł
Dofinansowanie - 1 192 087,60 zł
Wkład własny - 210 368,40 zł